Dag 3 - Mina älskade päron.

Kategorin idag är mina föräldrar. Utan mina föräldrar vet jag inte hur jag skulle kunna överleva, dem finns alltid där när något behövs och ställer alltid upp.

Jag tror mina föräldrar träffades typ 1988, förlovade sig i juli 1989, och gifte sig i juli 1990.

Mina käre mor har det kanske ovanliga namnet Ebon (och ja, det är svenskt). Hon älskar att baka, speciellt cupcakes. Det finns alltid flera olika sorter av kakor/bullar att välja på hemma hos oss. Både på gott och ont, det bakas liksom snabbare än den takten det äts upp. Även fast mamma aldrig skulle medge detta så är hon väldigt envis, ja, ibland värre än mig. Hon gillar även att sova framför tv:n, även om det så fint kallas "vila ögonen". Mamma är nog den jag vänder mig först till om något har hänt, för jag vet att hon oftast ser ganska lugnt på saken.

Min käre far heter Lars-Peter, men det är ingen förutom farmor som faktiskt säger, han kallas för Lasse eller LP. Jag är nog mest lik min pappa, till både utseende och beteende. Pappa är ett Scaniajon, och har varit det sen många, många år tillbaka. Han gillar att se sporetn på tv, något som ibland stör övriga familjemedlemmar. I hockey är det SSK som gäller (såklart, vad skulle det annars vara?!?) och dem matcherna brukar jag dra med honom på när jag har chansen. Även pappa är väldigt envis (ÄR DET SÅ KONSTIGT ATT JAG ÄR DET NÄR JAG FÅTT EN EXTREM DUBBEL-DOS AV DET?)  och har svårt att lägga sig i en diskussion. Pappa gillar att jävlas med mig, han sparar ut håret i en clown-frisyr, av anledningen att han vet att det stör mig så himla mycket och att jag skäms. Och kommer han på något annat att göra som kan få mig att skämmas så backar han inte på det heller. Men, jag gillar min pappa och hans konstiga humor.

Så till mina älskade päron, jag älskar er <3 (och tack pappa för att du hämtar mig på flygplatsen när jag kommer hem, jättebussigt, PUSS)


Mamma på Lindas bröllop i augisti / Mamma för typ... 25 år sen.


Jag och pappa i bakgrunden / Pappa, i en fin kockhatt, en grillkväll i somras.


Kommentarer
Postat av: Becky

Åh nu ser man att Linda är ju superlik din mamma!

2010-12-08 @ 14:17:35
URL: http://rebeccatherese.blogg.se/
Postat av: ida

ah, du glömde ju kanske också skriva vem som har tagit 3/4 av bilderna du lägger ut. copyright på dom faktiiiiiiiskt!!

2010-12-08 @ 19:01:45
URL: http://farbeyondthevalley.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha så himla rolig beskrivning, finns det någon som

inte tycker att jag är lik mamma? ;)

2010-12-08 @ 21:37:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0