Mr Potter.

Tisdagskvällen spenderades i en biosalong i Notting Hill med mycket bra sällskap, i denna biosalong visades Harry Potter and the deathly hallows, Part 1. Jag tycker det suuuuger att dem delat in boken i två filmer, jag vill se allt på en gång, och jag vill se det nuuuuu. Haha.

Idag är har jag en unge hemma igen som är sjuk, jag vill inte ha sjuka ungar hemma löngre, jag saknar mig lediga tid, jag vill soooova. Jag är som en liten bebis eller gammal tant, jag behöver sova på dagen för att fungera normalt haha :) Så, nu är det rit-dags, min verkligen starka sida.

Mysteriskt.

När jag åkte till London, så hade jag med mig en extra mobil för att kunna ha en mobil med engelskt kort, och en mobil med svenskt kort. När jag kom hit så funkade inte extra telefonen, den var bara helt stendöd - inte pga urladdat batteri eller något. Trots att jag har använt den hemma innan. Jag har försökt starta upp den några gånger när jag varit här också, och det försökte jag igår också och den startades och funkar numera felfritt. Såååå himla skumt!

trött, tröttare, tröttast jag.

Jag är så fruktansvärt trött, jag har knappt sovit något inatt, varför vet jag inte. När jag började idag så får jag veta att en till av ungarna är hemma i kräksjuka, så jag har två ungar hemma med mig idag, mindre spännande.

Så, vi har lyssnat på disnetsånger och julmusik :) Mys!

Den s.k. vinterkräksjukan.

Jag är lite orolig här. Vi är inne på tredje personen i familjen jag bor hos som har blivit spysjuk. Och jag känner hur den där äckliga sjukan bara kryper sig närmre mig 'peppar, peppar ta i trä' - jag vill inte. Och inte nu, jag har inte tid. Jag var sjuk den här helgen och det får räcka. Jag behöver vitpepparkorn, nu! - Ja, det ska tydligen vara bra förebyggande mot vinterkräksjukan.

Söndagsångest.

Julmarknaden igår var mysig, och det var såå gott med lussebullar, eller som jag så fint uttröck mig igår i kykan "jävlar vad gott det är med lussebulle".

Idag kom Leona hit för att hjälpa mig att färga håret, och det skulle liksom vara nyansen mörkare bara så jag valde Dark Blonde, och såhär ser det ut, före och efter;

 
Jag vill ju inte precis påstå att jag tycker att färgen är mörkblond! Men den får väl duga :)

Begav mig senare till Westfield, där jag träffade på min stora kärlek. Den är dock någon/några storlekar för stor, men är man kär ska ju inte storleken spela någon roll, eller? Haha.


Från Zara.

Det var jättemysigt inne på Westfield, dem spelade julmusik och hade en skridskobana öppen där det var massa som åkte skridskor, och det ska jag också göra där snart, hoppas jag. Sällskap, någon?


Svensk julmarknad.

Snart är jag påväg att gå in i en kyrka för andra gången på ett år (och det är nästan så många gånger jag varit totalt i mitt liv - okej kanske inte riktigt). Det är nämligen julmarknad i svenska kyrkan idag här i London, och det kan ju kanske vara värt att spana in.

Fredagskvällen spenderades hemma i sängen framför datan/sovandes. Inte allt för intressant, så nu tycker jag att min förkylning och huvudvärk kan gå över, jag skulle behöva någon mirakelkur eller någonting, för inte ens värktabletter hjälper mot huvudvärken.

Nåja, jag kanske skulle ta och fixa mig iordning, det är ju inte Halloween den här helgen precis.

Whenever you feel alone, just remember he will always be there.



Idag för fem år sedan;
Runt 5-tiden på morgonen tror jag det var, ringde hemtelefonen. Efter några minuter hör jag någon går ner för trappan och stänger igen ytterdörren. Jag visste precis vad det innebar. Jag kände mig helt tom, jag kunde inte gråta, jag hade helt enkelt slut på tårar. Min älskade farfar, en av mina bästa vänner, borta. Jag saknar dig och älskar dig och kommer aldrig kunna tacka dig nog för allt du har gjort för oss.


det här med att inte tala samma språk.

Det är knepigt att kommunicera med någon som inte alls talar samma språk. Och nej, att gestikulera hjälper inte. Det kom för en stund sen hit en polsk tjej från en städfirma som förväntas städa huset. Jag hade nerskrivet på en lapp (på engelska ofc) vad hon förväntades göra, och föklarade även för henne. Problemet var ju dock att hon inte pratade någon engelska, alls. Hon kunde inte ens berätta att hon inte förstod. Så hon tar upp sin mobil och ringer till någon engelsktalande människa som jag fick prata med, förklarade vad hon skulle göra och hon i luren förklarade i sin tur för städerskan.

När hon sedan städade mer än vad som behövdes försökte jag säga att hon inte behövde göra det där, ja, det gick ju inget vidare det heller. Så, i hopp om att Google Translate översätter rätt till polska så hoppas jag nu att vi är på det klara med varandra, för jag kan ju inte dirket dubbelkolla att Google översätter rätt.


ett steg mot en nyttigare malin?

Fy fan vad bra jag känner mig. Detta är min tredje dag utan godis, TILLOCHMED cola. Jag har hackat upp morotsstavar (ja, det låter kanske inte allt för frestande), allt för att hålla mig borta ifrån godis. - Haha, och alla som känner mig, vet ju att det är VÄLDIGT jobbigt att ge upp chokladen. Igår var jag dessutom och simmade ;) Ja, okej, jag tog mig inte dit frivilligt. Barnen skulle och simma, och när jag ändå hade badkläder på mig, så varför inte?

Veckan.

Har inte hänt något speciellt i veckan, var på bio i tisdags som vanligt, och det blev Another Year.. Och jag som tyckte att Buried var den sämsta filmen jag någonsin sett, den här kan vara snäppet värre...

I torsdags blev det dock en liten utgång, på en pub, som på tosdagar her otroligt billig dricka. Vilket gjorde att kvällen slutade tidigt för min del och mina bilder ser ut ungefär såhär;
   

Barnvaktande både fredag och lördag, så det var två kanske inte allt för händelserika dagar, bortsett från att Sophie höll mig sällskap på lördagen, och det var ju mycket trevligt :)

Idag blev det en liten utflykt till Ikea..
   
Mycket uppskattat, och jag könde mig sjukt duktig när jag såg att dem hade Marabou-choklad och jag höll i den och la tillbaka, och köpte inte haha :) Det blev även en liten extra utflykt med bilen runt i områden jag inte varit förut.


101108

Man skulle kunna tro att jag har dött, så är inte fallet. När min syster var här förra veckan hade hon med sig en ny data till mig, med massa filmer och serier. Så det är det jag har pysslat med, kollat igenom vad som fanns där, och jag är låååångt ifrån klar.

Lite pics från när Linda besökte mig (direkt snodda från hennes fejja);

   

   
  

Och sist men inte minst, vad gillar ni min snygga dräkt som jag tänkte köpa och sova i för att jag frös så mycket? ;) (attans att jag inte köpte den)


När tiden bara rinner iväg.

November, första november. Redan.

Helgen spenderades med min kära storasyster. Underbart. Nu är det dock typ två månader tills jag träffar henne igen, och ja, jag kan liksom inte rå för att tänka denna negativa tanke.

RSS 2.0