2011-01-24

Kan ju börja med att skriva om helgen. På fredagen bästämde jag och Johanna oss för att Ta oss till Tiger tiger och gå ut, och skulle möta Soph utanför där. Sagt och gjort. När jag står i kön in till Tiger tiger, nästan precis framför vakten upptäcker jag att min ficka är lite tommare än vad den borde vara - ja mitt ID kort låg hemma och inte i min ficka som jag trodde. Mycket arg på mig själv tvingar jag Johanna att åke heeela vägen tillbaka hem och tillbaks. Det var det dock värt, vi stannade hela kvällen till stängning.

Jag har kommit på mig själv med att alltid ha som roligast 20 minuter innan dem stänger, why? Varför är jag alltid kvar och få stå och köa till jackan för att jag hämtar den i sista sekund? Jag tror dem spelar bättre musik i slutet..

På lördagen blev det utgång även då, gick ut och åt middag med tjejerna och sen drog vi vidare till Yates, Zoo bar och slutade sedan på Penthouse där vi stannade för kvällen. Vi dansade även då till stängningsdags och väntade på att Ida skulle sluta jobbet innan vi drig vidare till en klubb som har öppet till 6. Bartendern på det stället var en riktig gossejävel och bjöd på shot, sambuca, tequila och jäger i samma shot - jag trodde jag skulle dö. Jag kom i säng runt 8-halv 9 på morgonen. Så söndagen spenderades mestadels i sängen, eller i Hammersmith.

Idag, har jag varit på en första hjälpen kurs för barn, den är två dagar så jag ska tillbaka dit imorgon också. Jag har varit så otroligt trött hela dagen och nickat till flera gånger när det har pratats på. Jag hade glömt hur det var att sitta och lyssna på någon för så länge - som tur är är han som undervisar ganska rolig iaf.

Nu, är det dags att laga mat - hon jag bor hos kom upp och knackade på mitt rum och hotade att ringa mamma för jag äter för sällan - jag fattar inte vad hon pratar om, jag tycker ju jag äter hela tiden. Så, MAMMA JAG ÄTER MASSA MAT, donken igår och burger king idag haha!

Dag 18 - Min favoritfödelsedag

Så, kategori 18. Min favoritfödelsedag. Är det meningen att jag ska komma ihåg det? Min favoritfödelsedag måste absolut ha varit när jag fyllde 18. Jag kommer dock inte ihåg så mycket av den, men jag vet att jag hade längtat såååå länge efter den. Jag gick ju nämligen en klass över, så det var väldigt surt att sitta i skolan under månadagarna när alla pratade om sina utgångar som hade varit i helgen, och jag inte fick vara med. Födelsedagen var en torsdag, så det kan inte ha hänt allt för mycket. Dagen efter på fredagen kom mina vänner hem till mig för middag och förfest och sedan gick vi ut på O'learys - jag vill inte minnas att det hette The Strip då. Utgången var i alla fall sjukt lyckad - om man bortser från att det kanske blev liiite för mycket dricka - ja inte bara för mig.


Madde i våran bar.


Madde och Sara.


Evelina och Bella.


Moi.


Elin, Madde och Sara.

Ja, nu såg ju inte kvällen sådär jättevild ut precis, men jag valde inte dem värsta och kameran följde inte med ut. Så, hur kvällen egentligen var kan ni allt få fundera på om ni undrar. ;)

Dag 17 - Favoritminne.

Kategori 17, mitt favoritminne - STUDENTEN! Kan nog vara en av dem bästa dagarna i mitt liv. Så lite bilder på det då (hann inte lägga upp så mycket bilder tyvärr och insåg att jag inte hade så mycket bilder på den här datan - kan ev fylla på senare)


Min fin fina skylt, nog är jag allt bra charmig va? ;)



Några i klassen på utspringet.



Hela klassen hoppar runt.



Jag och min vän Isabella på flaket.



Flaket, jag och Sara synligast. Och ja snyggast vinner. För er som inte fattar så hade vi tävlingar och de som fick flest poäng fick gå först upp i studentåget till Torekällberget, med tanke på vår fina text där kanske man anar vilken klass som vann? ;) HAHA :D


Dag 16 - Kiss, kiss, kiss.

Kategori nummer 16, min första kyss.

Min första riktiga, riktiga kyss hände i en gränd - och nej, vi var inte ensamma i gränden. Och kyssen var något som skulle kunna beskrivas med elvispen i min hals, lite mindre mysigt med andra ord. Jag har som tur är inte råkat ut för flera riktigt hemska elvispar efter det, tack och lov!

Dag 15 - Kärlek.

Kategori 15 då, vad är kärlek? Jag tänker svara typ som ett barn skulle göra på den. Kärlek är när man är kär och då finns det fjärilar i magen på ett bra sätt. Så jävla enkel förklaring, och ganska sann är den väl ändå? ;)


dålig uppdatering? jag?!?

Fick lite klagomål om dålig uppdatering, och det kan jag väl kanske, KANSKE hålla med om. Jag har hittat kamerasladden nu iaf, faktiskt för bara en timme sen typ. Men under tiden som jag har letat efter kamerasladden, har jag lyckats slarva bort kameran, bra där!

Har ingen lust att skriva inlägg om saker som hänt för länge sen, så vad jag har pysslat med dem senaste veckorna förblir min hemlighet - lugna, så jävla speciellt kul har mitt liv inte varit, haha.

Idag har jag i alla fall varit lite vuxen av mig och besökt ett art gallery, Saatchi. När jag berättade det för familjen jag bor hos klappade dem händerna, för sånt händer ju bara inte. Och där borde jag köra en helomvändning "men det var ganska kul", men jag ska inte ljuga, för det är inte min grej. Jag tyckte inte att det är kul att kolla på, men jag gillade sällskapet, så det var lugnt.

Senare drog jag med Johanna på en au pair träff, kul kul! Stressade hem till Sanna efter det då tjejerna fixade sig iordning för utgång, och jag vände hem till min säng. Har varit sjuk ett tag nu, så kände kanske inte att festa var bästa grejen att göra innan en jobbdag.

Imorgon fortsätts det på kategorierna, jag lyckades ju inte hålla en månad.


110107

jag skulle blogga, lägga in bilder och allt, men hittar inte den jävla sladden till kameran! jag tappade humöret helt. sååå, jag går och läggar mig ist ;)

RSS 2.0