2010-10-29

Otur, riktig otur. Min fina syster kom hit igår, och på kvällen fick jag feberfrossa och mådde hur illa som helst, vilket så fint har hållt i sig under dagen också. Sådant är så typiskt, kroppen har så mycket tid på sig att vara sjuk och det känns som att den alltid prickar in att vara sjuk när den verkligen inte borde.

Dagen spenderades iallafall delvis på Westfield, mitt paradis. Ja, jag borde ha legat hemma i sängen, min jag är envis, och vill man, så går det.


någonting ovanligt.

Jag går och lägger mig innan klockan 10, och det händer typ... aldrig.

Imorgon kommer min älskade syster Linda hit, äntligen!

The social network.

Nyss hemkommen från The social network, ja, det är ju bio-tisdag! Filmen var... kanon! Rekommenderas.

Och att det är tisdag innebär att det endast är två jävla dagar tills Linda kommer och hälsar på, äntligen.

skorna..

detta är dem underbara skorna;


Chockerande..

Igår när jag skulle köpa tändare, frågade kassörskan efter ID. Jag trodde inte mina öron, seriöst. ID, för en jävla tändare, jag skulle ha den för ljus, inte cigg eller vad hon nu kan ha trott.

min underbara mamma.

Tack mamma för att du hjälper mig. <3 Nu är ett par underbara skor snart påväg hem till mig, ja, hem till mig i Sverige alltså.

Helgen spenderades med shopping, hela lördagen. Och ändå blev det inte så mycket shopping gjord. Men pengarna lyckades jag sätta sprätt på, skumt. Lördagkvällen spenderades med att laga mat, Leona och jag gjorde lasagne, och till efterrätt gjorde vi egna maränger och åt med glass och banan, MUMS!

Igår var vi på bio, Eat Pray Love, inte alls så bra.

Och vart flög tiden iväg..?

Här sitter jag återigen, utan att ha gjort något vettigt alls ikväll, och ändå så gick jag inte och la mig i tid. Det är lite för svårt, lite för ofta att slita sig från datan, blä!

Hjäääääälp!

Gårdagen var trevlig, det är alltid kul att träffa nytt folk. Det är ju lite sugit att jag inte kan ett enda ord tyska dock, men jag ska lära mig. Tyska och spanska kurser när jag kommer tillbaka till Sverige, vill ni vara snälla att påminna mig om detta då?

Igår när vi satt på puben, upptäcker jag en feting knöl på min handled fast motsatt sida. Ja, min handledsnöl står ut jävligt mycket, men den här sitter på motsatt sida och står ut dubbelt så mycket, den är stor. Det ser ur som att ett ben i handen ligger fel, och ser skumt ut. Jag har ingen aning om vad det kan vara. BLÄ!

Jag är glad btw, i förregår videosamtalade jag med min fina vän Mimmi för första gången sen jag kom hit. Jag saknar henne otroligt mycket.


Life as we know it.

Igår var det ytterligare en bio-tisdag. Men det var slutsålt på den bion vi brukar gå på - ja, alla filmer. Så vi åkte till Shepherds Bush och såg Life as we know it. Mycket bra film. Mycket bra sällskap, ja, Leona som vanligt.

Just nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli halv nio, för då ska jag gå till bussen, och åka till Shepherds Bush för att möta upp en tysk au pair + några andra :)

Kungarna av Tylösand.

Kollade precis på första avsnittet av Kungarna av Tylösand på Kanal 5 Play. I'm speechless, fy fan vilket äckligt program, och ändå skrattar jag ibladn så jag närstan gråter hahahaha.

Tiger Tiger.

Igår var en jävligt slapp dag, jag gjorde inte ett skit på hela dagen typ.. Men på kvällen bar det av mot en klubb, Tiger Tiger. Killar behöver gå in med tjejer för att få komma in, och när jag och Leona stod i kön kommer det fram två killar och frågar om dem kan stå vid oss, och visst, helt okej. Vi frågar var dem kommer ifrån (Portugal) och lite så.. När vi är framme kollar vaktien på oss och säger ut ur kön killar, och dem svarar men vi är med dem och pekar på oss och vi nickar. Vakten tar ena killens ID, vänder sig mot Leona och frågar "Vad heter han?" Leona kollar, skrattar lite och svara "Paolo, something.. Maybe?.." Hahaha. Ja, vi brydde oss ju faktiskt inte att fråga om vad dem hette..

Kvällen var kul i alla fall, bortsett från dålig musik.

Och avslutades såhär:

Skogaholmslimpa, med stekt ägg. Fy helvete vad gott.

Idag, vaknade vi inte upp fören kvart i två. Försov oss till en au-pair träff, attans då.
Degade mest hela dagen, lagade spaghetti och köttfärssås, mums! Kladdkaka till efterrätt.


My sisters keeper.

 

Filmen är så underbar, hemsk, fin och rörande.


Fredagsmys i Clapham.

Igår kväll begav vi oss till Sophie i Clapham. Åt middag och lite snacks, mysigt.

När vi tog tunnelbanan hem satte det sig några kineser bredvid mig, väldigt trötta kineser att tillägga. Kinesen bredvid mig somnade iallafall och hennes huvud flyttade sig nörmre, och närmre min axel. Tillslut satt hon faktiskt och lutade sig, jag skrattade så sjukt mycket under flera stationer och försökte flytta mig närmre och närmre Leona, men hennes huvud låg ändå på min axel. Vid varje inbromsning flög hon ju dessutom in i axeln och satte sig upp i ett ryck, men somnade om igen.. Detta pågick under flera stationer och folk omkring skrattade också haha.

När sätet mittemot blev ledig bytte jag plats fort som fan, och fortsatte sitta och skratta åt att hon sov på axeln till nästa person som satte sig bredvid henne, HAHAA!


Och efter att ha skrivit bredvid hur många gånger som helst, heter det brevid eller bredvid?

Att vara, eller icke vara... Brunett?



Att färga, eller inte färga, det är frågan?
Ja, färga håret brunt, som förövrigt var en evighet sen jag hade. (Ja, kortet ovan är från när jag var 15). Behålla det som jag har, eller lägga i jättenågra ljusare slingor. Hmm, ja, har jag tråkigt en kväll, börjar jag tänka på helt värdelösa saker.


Spökvit?

Ta mig tillbaka till Kreta snälla? Till sol och värme. Jag börjar likna ett genomskinligt spöke, ja inte för jag blir så jävla brun, men jag är ju inte genomskinlig iaf.. Och jag hittar inte ens något solarium nära här för att kunna fuska liiiite.


Wall Street: Money Never Sleeps.

Var filmen som sågs idag.. Var på bio med Leona (som vanligt). Filmen var okej, absolut inte mer än så, ganska långdragen.


Mimmi.



Min vän Mimmi och jag <3

Mimmi kommer till London och firar nyår med mig, jag saknar dig otroligt mycket hjärtat.
Igår kollade jag på Solsidan, det var inte lika roligt utan dig (jag påstår dock inte att det inte var roligt, för det är det alltid). Ingen som skrattade lika mycket år New Yorrrrrk eller Mexico. HAHAHA!

Den 18 december, då är det vi igen <3

Nu bär det av på bio.


ÄÄÄNTILGEN!

Har varit någon här och fixat det trådlösa (IGEN), äntligen, äntligen, äntligen. Och jag kommer inte bli glad om någon pillar sönder det igen, jag blir helt handikappad här utan internet.

Igårkväll kom Leona över på middag, vi åt falukorv som mina snälla päron hade tagit med sig från Sverige. Ja, det är guld värt, tro mig! Ikäll blir det nog bio, hoppas jag iaf, för stället vi brukar gå på är en ganska liten bio för den ligger nära, och det kan hända att vi redan har sett alla filmer på det stället haha :)

Mitt hjärta.

Det finns en person, en person jag saknar så mycket att inte ens ord kan beskriva det. Att inte få träffa denna person varje dag, prata och småtjaffsa gör ett stor hål av saknad i mig. Denna person är min bästa vän, det finns ingen som henne. Den personen jag pratar om är min lillasyster, som jag inte kommer få träffa fören i jul, om 10 veckor.


Jag saknar även min storasyster, men vi ses snart. Om två och en halv vecka.


and I'm all by myself.. again..

Jag vinkade av mamma och pappa vid tre-tiden. Jag hade inte hemlängtan innan dem kom hit, det har jag nu. Jag saknar mina vänner, min familj, MIN SÄNG!

Helgen spenderades iallafall på följande sätt;
Fredagen kom mamma och pappa hit, vi var lite hemma hos mig, åkte till Westfield, shoppade lite. Åt och inte så mycket mer.
På lördagen åkte vi in till Oxford Street - ja, det är kanske inte sådär jättesmart en lördag bland allt folk, men vi hade inte så mycket val. Checkade runt i affärer lite, åkte tillbaka till hotellet (ja, inte mitt) och lämnade kassar, tillbaka och kolla lite till. Senare gick vi mot Chinatown för att äta, restaurangen var kanske inte bästa stället jag varit på.. Sedan åkte vi hem till mig.
Igår var vi hemma hos mig på morgonen (i mina ögon) andra ser det nog som förmiddag, och ja, mamma och pappa skulle nog klassa det som eftermiddag haha. Begav oss sedan mot Covent Garden, jag är KÄR, så jävla mysigt ställe. På kvällen åt vi på Friday's och fikade på Starbucks.
Idag var vi i Hammersmith och kollade runt, inte värst mycket att se, men helt okej ändå.


back on track.

Mor och far har lämnat sin data till mig så jag har internet igen, tack <3. Ja, därav den dåliga uppdateringen, inget internet. Har spenderat helgen med mamma och pappa, mer om detta imorgon.

utan internet.. igen.

Ja, internet funkar inte hemma hos mig igen, SUCK! Sitter för tillfället hemma hos Leona´. Var på bio igår, kan ha varit den sämsta filmen jag någonsin sett, Buried. Se den inte!

Haha, idag hade jag mycket ont i magen. Och den minsta tjejen, tre år frågade varför. Jag svarade bara "Strawberry-week" (Ja, jag vet inte vad lingon heter på engelska). Och hon tittar lite frågande på mig och svarar "I LOVE STRAWBERRY-CAKE" Haha..

Imorgon kommer mamma och pappa, yay!

Utan väckarklocka.

Jag skulle utan tvekan klara mig utan väckarklocka här, för jag hör när huset vaknar AAAAAAAAAAAAAAH! Olik mig, men halv 9 vaknade jag idag - igår likaså och då sov jag inte ens "hemma".

Har under morgonen betalat av lite skulder jag lyckats samla på mig under min tid här, eller ja. Mamma och pappa har köpt saker som jag måste ha ner hit bland annat.

Ska snart iväg och träffa Leona för att kika runt på Harrods.

Skype.

Skype är en väldigt bra uppfinning. Har pratat med min älskade lillasyster helt felfritt i över en timme nu och kommit fram till att jag saknar henne <3

Återigen en ursäkt.

Jag sitter här återigen med en bortförklaring till den usla uppdateringen. Det är dock en väldigt bra bortförklaring. Familjen jag bor hos hade köpt en ny data och skulle ja, fixa igång den. Det blev dock lite för mycket pillande på allting, så internetuppkopplingen slutade fungera, GREAT - not.

Lat som jag är orkade jag inte ta mig till ett internetcafé, jag gillar att ligga i sängen och slösurfa. För egentligen gör jag inget speciellt, jag bara kollar runt.

Har under veckan inte gjort allt för mycket roliga saker, men jag var på bio i tisdags med Leona, det blir mycket bio här, för på tisdagar kostar bion 3,5 pund och på onsdagar är det två för en om man har Orange. (Vilket jag inte har tänkte jag skriva, men det har jag, jag använder det bara inte. Men jag har ju SIM-kortet vilket gör att jag kan utnyttja erbjudandet ;) Vi såg i vilket fall som hellt The Town, och jag tyckte den var bra. Hade lite svårt att förstå ibland, jag tyckte ljudet i biosalongen var för lågt, ja, det kan även vara så att jag har dålig hörsel...

Igår sov jag återigen hos Leona, trevligt. Jag är dock trött på att lämna ifrån mig mitt rum, BLÄ! Besökte Sophie i Clapham idag, hon bor i ett helt underbart vackert hus.

Ikväll händer inget speciellt, jag är trött och det regnar så jag skulle se ut som en blöt hund om jag gick ut. Inte trevligt, alls. Så regnet får mig att stanna inne idag. Det håller nog dock inte i längden när man bor i London. Jag måste införskaffa mig ett paraply, ett svart och en regnjacka, med luva. Kanske ett par gummistövlar också?!? Haha. Men jag klagar inte på en lugn innekväll idag, för jag har Marabou cokladkakOR, Singoalla kex och grillchips. Tror inte jag lyckas proppa i mig allt själv men.. värt ett försök?

RSS 2.0