Fredagsmys i Clapham.

Igår kväll begav vi oss till Sophie i Clapham. Åt middag och lite snacks, mysigt.

När vi tog tunnelbanan hem satte det sig några kineser bredvid mig, väldigt trötta kineser att tillägga. Kinesen bredvid mig somnade iallafall och hennes huvud flyttade sig nörmre, och närmre min axel. Tillslut satt hon faktiskt och lutade sig, jag skrattade så sjukt mycket under flera stationer och försökte flytta mig närmre och närmre Leona, men hennes huvud låg ändå på min axel. Vid varje inbromsning flög hon ju dessutom in i axeln och satte sig upp i ett ryck, men somnade om igen.. Detta pågick under flera stationer och folk omkring skrattade också haha.

När sätet mittemot blev ledig bytte jag plats fort som fan, och fortsatte sitta och skratta åt att hon sov på axeln till nästa person som satte sig bredvid henne, HAHAA!


Och efter att ha skrivit bredvid hur många gånger som helst, heter det brevid eller bredvid?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Bredvid, gumman! Puss

2010-10-16 @ 19:20:09
Postat av: ida

bred-vid. tänk dig att den sitter dig på bredden. då blir det genast ganska logiskt.

2010-10-17 @ 11:29:41
URL: http://kulisser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0