det här med att inte tala samma språk.

Det är knepigt att kommunicera med någon som inte alls talar samma språk. Och nej, att gestikulera hjälper inte. Det kom för en stund sen hit en polsk tjej från en städfirma som förväntas städa huset. Jag hade nerskrivet på en lapp (på engelska ofc) vad hon förväntades göra, och föklarade även för henne. Problemet var ju dock att hon inte pratade någon engelska, alls. Hon kunde inte ens berätta att hon inte förstod. Så hon tar upp sin mobil och ringer till någon engelsktalande människa som jag fick prata med, förklarade vad hon skulle göra och hon i luren förklarade i sin tur för städerskan.

När hon sedan städade mer än vad som behövdes försökte jag säga att hon inte behövde göra det där, ja, det gick ju inget vidare det heller. Så, i hopp om att Google Translate översätter rätt till polska så hoppas jag nu att vi är på det klara med varandra, för jag kan ju inte dirket dubbelkolla att Google översätter rätt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0