Dag 4 - Halv elva hos mig.

Idag är kategorin, vad bjuder jag på för mat?

Ja, får jag välja skiter jag i att bjuda på mat eller bjuder på mammas mat haha! Nej, men ärligt nu.

Jag är ingen mästerkock precis, har aldrig tyckt att stå i köket eller något som hör det till är kul. Lagar jag mat till mig själv, är det väldigt simpla saker som gäller, typ steka på lite köttbullar och koka makaroner -  enkelt och ljuvligt gott. Jag var riktigt dålig på att laga mat förut eftersom intresset inte finns där, men nu mer har jag lärt mig och det kan faktiskt bli riktigt gott. Det är dock enligt mig sjukt svårt att laga mat här i London, jag hatar gas-spisar, det är helt jävla omöjligt att få till något lyckat med dem!

Men vad jag bjuder på för mat får helt enkelt anpassa sig efter läget (det händer ju dock att jag totalmissar den lilla detaljen). Det var ett tag sen jag skulle laga mat åt mina kära vänner Marre och Sara.  Jag gjorde fläskfilé med phiadelphia ost och körsbärstomater i, potatiskroketter, tzatsiki och bearnaisesås. Lyckat tyckte jag! Hm, kom sedan på att Marre är vegeterian och Sara verkligen inte tycker om tomat. Jag fick alltså leta fram ett annat alternativ till Marre och Sara fick peta bort tomaterna. Men tzatsikiskålen var helt supertom, så jag måste ju ha lyckats med det iaf ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0