Min mamma.

Jag beundrar min mamma och alla andra mammor som har flera barn, ett jobb och gör allt hushållsarbete själva. Det tar en evighet att tvätta och stryka alla kläder, EN EVIGHET. Jag hade två timmar och en kvart på mig idag. Ta ner den torra tvätten, hänga upp den blöta, in med en ny maskin, hänga upp den, in med en till maskin. Stryka och vika den torra tvätten, in i skåpen bädda rent i en säng. Och nej, det kanske inte låter så mycket, men det tar sjukt lång tid. En applåd till dig min kära mor.

Har en timme ledigt nu till, jag tänkte ta en powernap men det regnar så jävla mycket att det låter som att huset ska gå sönder. Konstigt, för när jag var ute tidigare idag var det sommarväder, kanonvarmt.

Och när man börjar prata om väder är det för att det inte finns något bättre att prata om och då kan man lika gärna låta bli. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så söt. Tack,älskling. Puss

2010-09-11 @ 08:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0