The arrival.

Jag gjorde en deal med min familj innan jag åkte, dem som gråter får inte följa med till flygplatsen, NI höll er inte till dealen, fy skäms.

Flygresan gick kanon, landade lite tidigare än vad vi skulle. Hur det gick efter det är ju däremot en helt annan historia...

Familjen sa redan innan att dem inte hade möjlighet att hämta mig vid den tiden på flygplatsen, men ja - inga problem säger jag, jag tar tunnelbanan och hör av mig på vägen så slipper ni hämta också, möt mig bara vid stationen. Jag skulle ringa innan jag hoppade på tunnelbanan på Liverpool Street, och så funkar inte telefonen att ringa ifrån, det går helt enkelt inte fram några signaler. Smsar istället och får inget svar, så då smsar jag min käre mor telefonnumret till Familjen och hon ringer upp - efter mycket om och men (ca 45 minuters krånglande) så hoppar jag på tunnelbanan mot Hammersmith, för att få veta att det är något fel och att man kan hoppa av i Moorgate och ta nästa tåg därifrån istället. Sagt och gjort. Hoppar på nästa tåg också, det funkar inte heller utan det är helt enkelt något fel på linjen mot Hammersmith och tunnelbanan kommer inte gå. Det finns ingen täckning i tunnelbanan och min mobil funkar fortfarande inte att ringa ifrån. Jag hoppar av på Baker Street där linjerna delar sig, och går ut för att försöka kolla upp något annat sätt - får inte tag på familjen igen (inte så konstigt för dem stod säkert vid tunnelbanan och skulle möta mig för typ.. 10 minuter sedan och min mobil har ju inte funnits täckning på). Panikar lite smått i ett samtal med min syster, och sen ringde familjen. Jag hoppade på Jubilee line till Bond Street och därifrån Central line till Shepherds Bush, där jag blev uppmött, sedan buss därifrån. Och allt detta släpande med 30 kg. Jag var ett tag nära på att vända hem igen, haha.

Familjen är iallafall urgulliga, vi har varit ute i parken idag, och det är såå fint i området. På kvällen gick jag och Leona (familjens tidigare au pair) med grannens au pair till en pub i närheten.

Jag borde verkligen sova, har varit en sjukt lång dag, och dagen börjar tidigt imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0