Cry me a river.

Flygresan hem till Sverige, gick allt annat än bra. Jag var ute i god tid och åkte hemifrån klockan 4, och planet skulle gå vid 8 (man vet nämligen aldrig hur lång tid man får vänta på tåget till Gatwick). Var framme på flygplatsen halv 6, och vid 7 skulle gaten öppna. Kvart i 7 ändras det, det är en försening till 22.30 - SURT! Det ändras en gån till senare, att planet skulle lyfta 23.30 och vi lyfte runt 00.15. Planet skulle landa på Skavsta där mina föräldrar skulle hämta upp mig, och ca 20 minuter innan landning får vi veta att Skavsta har stängt flygplatsen, så vi måste landa på Arlanda. FAAAN - det går ju inte att ringa uppe i luften, och mamma och pappa är påväg till Skavsta och det är typ 15 mil mellan dem flygplatserna. Så direkt vid landning ringar jag mamma "ni har säkert redan hört?" "nej, hört vaddå? vi rullar precis in på Skavsta nu förresten" "ah, kul, vänd om, dem har ändrat flygplats så vi landade just på Arlanda"..

Jag satt sedan på planet och väntade i lite mer än två timmar på att få komma ut. Det var så mycket snö att dem inte kunde få fram stegen så vi kunde gå ur planet, och det var långt till själva byggnaden så vi var tvugna att åka buss, och det gick inte att få fram bussen heller. Bussen kom i alla fall efter en och en halv timme, och då hann halva planet med, och 40 minuter senare fick andra halvan komma med - det fanns bara en buss. Så vid tidpunkten jag kom ur planet hade päronen hunnit åkt från Skavsta till Arlanda. Från att jag gick hemifrån i London tills att jag kom hem till huset i Sverige, tog det 13 timmar och 45 minuter. SEGT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0